22.4.10

Nothing about the clothes


I går glemte jeg fuldstændig at fortælle om Shutter Island jeg så i biografen tirsdag aften. Filmen omhandler Teddy Daniels, den ene af to efterforskere, der bliver tilkaldt til øen for at opklare en morderskes mystiske forsvinden. Shutter Island huser nemlig et 'fængselshospital' for sindssyge forbrydere, og burde være umulig at flygte fra. Uden at afsløre meget mere kan jeg fortælle, at filmen er et klassisk horror-fyldt drama med hjernegrublende twists, en del forskrækkelser og flotte optagelser. Det skal dog siges, at de første 20 minutter mest af alt tegnede på en elendig film med skidt skuespil - jo jo, der blev da lagt op til spændning, men det virkede bare for kliché-agtig med 'dåm-då-då-dååååm'-lyden og så videre til min smag. Trods en skidt start blev jeg fanget og endte op med en meget bedre fornemmelse i maven. Som jeg snakkede med Rasmus om efter filmen, kunne den faktisk gå i alle retninger efter de første tre kvarter. Det kunne blive splatter-zombie-per, vild action eller spøgelses-romance - heldigvis gik det i den fede retning. For de sarte sjæle var midten af filmen faktisk rimelig uhyggelig, men okay, jeg er også mega elendig til gysere - den der type med pude for øjnene og dårlige undskyldninger for at kunne kigge væk! Alt i alt, så er Shutter Island helt klart god og spændende underholdning og et syn værd, men ikke en revolutionerende must-see.

Selvom at jeg også glæder mig ufatteligt til Roskilde, skal der nemlig lige tippes om en anden festival for musikkens skyld. Jeg kan nemlig fortælle, at Trailerpark Festival har offentliggjort de første 4 navne til de fede dage: The Kissaway Trail, Raz Ohara, Eim Ick og Sleep Party People. Jeg var til festivalen sidste år, og jeg vil helt klart råde folk til at hooke op og kigge forbi. En perfekt blanding af lækker musik, super cool mennesker og en alt for fed undergrundsagtig stemning! Trailerpark Festival ligger den 30., 31. juli og 1. august, og du kan læse meget mere her.

Et ikke særlig moderelateret indlæg, selvom hele dagen er gået op i tøjkiggeri og alt for store indkøbskurve - men det skal der også være plads til. God aften til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar