27.7.10

Windows

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Jeg sidder og kigger ud i et voldsomt regnvejr gennem mit åbne vindue med dejlig musik svævende ud af højtaleren - mit humør er helt i top og burde måske bruges på et vildere foretagende, men det er bare så befriende at nyde noget så naturligt, jeg ellers hader hele det kolde halvår. Jeg kom til at tænke på denne billedserie jeg så for noget tid siden taget af japaneren Shizuka Yokomizo. 'Stranger', som serien hedder, blev taget i årene 1998 til 2000 og var Yokomizos store gennembrud. Hun kontaktede en række fremmede anonymt pr brev om at stille sig i et bestemt vindue i deres lejlighed med lyset tændt på et givent tidspunkt i løbet af natten. Herudover var der ingen kontakt mellem Yokomizo og den portrætterede. Jeg synes virkelig at det er en inspirerende og interessant måde at skabe billedets stemning via forholdet - eller mangel på samme - mellem de to parter! Enjoy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar