27.9.10

Animal

Photobucket

Pels. Altså, sjældent har jeg set et herreoutfit hvor en pels har spillet skide godt sammen med de andre dele, men erkendelsen må på bordet. Jeg tænker at jeg må have en! Det skal prøves, og rent visuelt er ovenstående fra Romain Brau et glimrende bud. Jeg er slet ikke vild med the real deal og vil have en falsk en af slagsen! Og dog. Mit problem omkring pelsdebatten er nemlig, at de fleste - inklusiv mig selv - ikke på samme måde tænker over samme dilemma når det omhandler for eksempel lædersko eller læderjakker. Jeg synes umiddelbart ikke at der er noget galt med pels- eller læderitems, så længe at dyret ikke bliver mishandlet på nogen måde. Næste spørgsmål er så om det er legalt at aflive dyret - på ordentlig vis - for at få dets udseende? Actually I don't know.

2 kommentarer:

  1. Sjovt du nævner dilemmaet omkring pels, for det er i realiteten et meget simpelt & moralsk spørgsmål (eller hvad?). For hvis man er imod det ene, så burde man per automatik også være imod det andet, men det er sjældent at det forholder sig sådan.

    Man kan heller ALDRIG vide om dyret har lidt en smertefuld død, så derfor gør det' bare det hele endnu mere svært. Men hvis dyret UDELUKKENDE bliver dræbt pga. menneskets trang til ny udsmykning, så er det i min optik helt forkert. Men hvis man derimod "genbruger" et dødt dyr, så ser jeg ikke noget forkert i det. Men igen, er det ikke dobbeltmoralsk?, for hvordan skulle vi nogensinde vide noget om det dyr, vi nu bruger som vores beklædningsstand.

    SvarSlet
  2. Det er lige det jeg mener! Og man kan jo i realiteten sige, at hvis det ikke er i orden at aflive dyret - på ordentlig vis - for at få det hud/pels til pynt, så burde det heller ikke være i orden at aflive dyret for at spise det, da vi ikke har behov for det! Spændende debat! ;)

    SvarSlet